Joga jest dla Ciebie

Poszukujesz łagodnego i przyjaznego sposobu pracy nad ciałem żeby trzymać się w dobrej formie?

Prowadzisz siedzący tryb życia, siedzisz dużo za biurkiem albo w samochodzie i chcesz zrobić coś dobrego dla swojego ciała, pozbyć się bólu pleców i odstresować się?

Po prostu szukasz sposobu na odstresowanie się, z dowolnego powodu? Chcesz rozładować napięcie i wyciszyć się?

Biegasz, jeździsz na rowerze, chodzisz po górach, pływasz, trenujesz do triathlonu, ultramaratonów, jeździsz na nartach lub uprawiasz dowolny inny sport i poszukujesz ćwiczeń, które go uzupełnią, uelastycznią Cię i wzmocnią?

Straciłaś (czy straciłeś) kontakt ze swoim ciałem, nie lubisz go, masz do niego wiele zastrzeżeń i nie jesteś z siebie zadowolona (albo zadowolony)?

Często źle się czujesz, nie wysypiasz się, masz stany lękowe, czujesz złość i nie potrafisz dogadać się ze swoimi emocjami?

Nie wierzysz w siebie i swoje możliwości. I chcesz to zmienić?

Chcesz poznać więcej możliwości swojego organizmu?

To dobrze trafiłeś!

Fot. Michał Krzywonos Reconmedia

Zrób coś dobrego dla siebie

Po całym dniu pracy, obowiązków, gonitwy między sprawami ważnymi i jeszcze ważniejszymi, przychodzi czas żeby złapać oddech. Można go wykorzystać tak, by zrobić coś dobrego tylko dla siebie. Dla własnego zdrowia i samopoczucia. Zrelaksować się, rozluźnić ciało, które dosyć ma już siedzenia za biurkiem albo w samochodzie.  

Fenomen jogi polega na tym, że nie jest zwyczajnym zestawem ćwiczeń dla ciała. Pozwala się głęboko skoncentrować, wsłuchać w swoje ciało, wyciszyć gonitwę myśli, dzięki skupieniu na oddechu. Dzięki temu joga jest pracą również nad umysłem. Prowadzona relaksacja na zakończenie zajęć zawsze przynosi wewnętrzny spokój i rozluźnienie.

Joga ma wiele obliczy, choć kojarzy się zwykle z bardzo spokojnymi ćwiczeniami, długim trwaniem w pozycjach, a czasem nudą. Mój ulubiony styl prowadzenia zajęć jest połączeniem dynamicznej vinyasy, z częstymi zmianami pozycji, mniejszymi i większymi wyzwaniami, oraz spokojnej hatha jogi. Podczas takiej praktyki można się zarówno zmęczyć, spocić i poczuć energię, popracować nad siłą, jak i głęboko porozciągać i odprężyć.

W poszczególnych asanach, czyli pozycjach, pozostajesz na tyle krótko by nie mieć ich serdecznie dość, przez wiele z nich przechodzisz biorąc tylko jeden wdech lub wydech, w innych zostajesz na dłużej, co pozwala skutecznie popracować nad elastycznością, siłą i równowagą. Asany stymulują również system nerwowy i układ trawienny. Są świetnym sposobem żeby zacząć, jak i zakończyć dzień.

Magdalena Ostrowska-Dołęgowska nauczyciel Yoga Alliance (RYT200).

Prowadzę zajęcia z hatha jogi, vinyasa jogi w ramach spotkań indywidualnych, dostosowując się do potrzeb moich uczniów. Jeśli potrzebujesz zadbać o siebie – skontaktuj się ze mną. Zapraszam Cię również na mój kanał YouTube: „Yoga my chart„, gdzie znajdziesz filmy o technice, całe lekcje do poćwiczenia w domu w dowolnie wybranym przez Ciebie momencie, oraz relaksacje prowadzone.